قانون اتحادیه اروپا درباره فیس بوک

  • نوشته شده توسط
  • آخرین بروزرسانی: 08/05/1398

 

طبق رای دادگاه دیوان عدالت اتحادیه اروپادر لوگزامبورگ، شرکت هایی که دکمه «لایک» فیس بوک را در وب سایت های خود قرار می دهند باید قبل از دادن اطلاعات شخصی کاربران به این شرکت آمریکایی، از رضایت آنها اطمینان حاصل کنند

 

پلاگین های وب سایت ها مانند «لایک» فیس بوک یک ویژگی معمول در خرید آنلاین است زیرا شرکت ها سعی دارند کالاهایشان را در شبکه های اجتماعی پرطرفدار تبلیغ کنند. اما کارشناسان بیم آن دارند با این روش اطلاعات کاربران منتقل و در نتیجه قوانین حفظ حریم خصوصی کاربران شکسته شود.

طبق قوانین حفظ حریم خصوصی اطلاعات اتحادیه اروپا که سال گذشته تصویب شد، کنترل کننده اطلاعات تعیین می کند که چرا داده های شخصی باید جمع آوری و پردازش شوند و همچنین رضایت کاربران را تضمین می کند.

پردازنده اطلاعات که معمولا یک شرکت ثالث است، فقط اطلاعات شخصی را از طرف کنترل کننده پردازش می کند. به گفته قضات اپراتور وب سایتی که دارای دکمه لایک فیس بوک است ، به طور مشترک با فیس بوک مسئول جمع آوری و انتقال اطلاعات شخصی بازدید کنندگان به وب سایت شبکه اجتماعی هستند.

همچنین قضات اعلام کرده اند: این خرده فروش آلمانی از مزیت تجاری  بهره مند شده زیرا دکمه «لایک» محصولات خود را در فیس بوک نمایان تر می کند. هرچند این  شرکت هیچ مسئولیتی در قبال پردازش داده های بعدی فیس بوک ندارد.

 فیس بوک نیز اعلام کرده رای دادگاه اهمیت پلاگین های وب سایت روشن می کند و آنها یک ویژگی مهم اینترنت هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
  • هیچ نظری یافت نشد

آخرین نظرات

درود بر شما
قیمت ها بر اساس نرخنامه قانونی ترجمه رسمی (نرخنامه اداره کل فنی مترجمین) محاسبه می گردد...
درباره ما در مطالب سایت
بالا